Vores godnathistorier
Alle drømmene fra Vilters app
– med dit barn i hovedrollen
-
0
Første drøm med Vilter Ørngot
I denne godnathistorie møder du verdens bedste drømmepilot Vilter Ørngot for aller første gang. Vidste du, at han er usynlig, før du kender ham?
-
Rejsen til Slik-øen – del 1 af 2
I denne godnathistorie rejser du til Slik-øen med Vilters skib Lakridsalia. På Slik-øen, som ligger et sted i Drømmehavet, er alt lavet af slik, så husk at børste tænder ekstra grundigt i aften!
-
Rejsen til Slik-øen – del 2 af 2
Vilter og dig ankommer til Slik-øen, hvor alt er lavet af slik, og hvor I bliver mesterdetektiver for at kunne hjælpe to påfugle.
-
Bolsjefabrikken i vulkanen
Hvor kommer Vilters drømmebolsjer egentlig fra? Flyv med gennem lava og ned til hans hemmelige fabrik, som er gemt under en vulkan på Island.
-
Et bange monster under sengen
Kan et monster også blive bange? Sagtens! Især for andre monstre opdager du, da du og Vilter går på monsterjagt.
-
En abe stjæler din drøm!
Det er ikke så ofte, at du jagter aber, men i denne drøm drøner du gennem byen på skateboard sammen med Vilter for at få fat i den vigtige taske, som en fræk abe har stjålet.
-
Hjælp, jeg er skrumpet! – del 1 af 2
Hvad sker der, hvis du pludselig er lille bitte? Så tager du da med en sød muldvarp til sjov fest dybt under jorden i Vilters godnathistorie!
-
Hjælp, jeg er skrumpet! – del 2 af 2
Når man er lille bitte, er det nemt at blive venner med både bænkebidere, hornbiller og edderkopper. Men der er hundesavl og rottehaler til aftensmad – adr!
-
Verdens højeste hus
I et magisk højhus midt i din hjemby er der nye eventyr på hver eneste af de tusind etager. Sammen med dine bedste venner bliver du både rockstjerne og udspringsekspert!
-
Fillepinger, Uffe og Affe og balladen om bolsjerne – del 1 af 2
Drømmebolsjerne er væk, og byens værste tyveknægte står sikkert bag. Nu går den vilde bolsjejagt, og I får hjælp af en særlig dreng med særligt lange fingre.
-
Fillepinger, Uffe og Affe og balladen om bolsjerne – del 2 af 2
Drømmebolsjerne er stadigvæk væk, men I har en plan. I skal bare lokke tyvene frem på en snedig måde. Men hvor er det de har bygget sit hus?!
-
Tilbage til Verdens højeste hus
I det magiske højhus midt i din by er der nye eventyr på hver eneste af de tusind etager. Sammen med dine venner prøver du verdens længste rutchebane og møder egern med grønne badehætter.
-
Omvendtplaneten
I en rumraket fuld af pandaer flyver du og Vilter til en fjern planet, hvor alt er omvendt. Det er mærkeligt, men temmelig sjovt!
-
Vilter og den magiske luftballon – del 1 af 2
I en helt særlig luftballon flyver I over vulkaner og styrter ned i junglen. Her inviterer en abe jer til krokokamp.
-
Vilter og den magiske luftballon – del 2 af 2
Dybt inde i junglen bliver du æresgæst til din første krokokamp. Og pandaen Bo Fiddlestix er dommer!
-
Skykongen Knud og den farlige Regnorm – del 1 af 2
Endelig skal du besøge den skykonge, Vilter har fortalt så meget om, og som bor oppe i skyerne. Men hvordan undgår du at falde ned?
-
Skykongen Knud og den farlige Regnorm – del 2 af 2
Du møder omsider Skyllingerne, men de er ikke glade, for den farlige Regnorm er flygtet. Snart er I på vild jagt hen over himlen
-
Det flydende tæppe
Du tager med Vilter på tæppetur og ender selvfølgelig i en sørøverseng i en skattekiste i en grotte bag et vandfald.
-
Den Kinesiske Tunnel og kampen mod den røde drage – del 1 af 3
Helt omme i Kina, under en ganske særlig mur, bliver du, Vilter og din bedste ven ført gennem en hemmelig tunnel til et sted, hvor en alt for farlig opgave venter jer.
-
Den Kinesiske Tunnel og den røde drage – del 2 af 3
I den hemmelige verden bag Den Kinesiske Tunnel opdager I endelig, hvad det er, alle er så bange for. Heldigvis er både du og din bedste ven ret gode til at kæmpe mod røde drager…
-
Den Kinesiske Tunnel og den røde drage – del 3 af 3
Det er endelig blevet tid til at kæmpe mod den røde drage. Vilter har en Plan B, men den er heller ikke god, og så er det, du får en genial idé. Tror du.
-
Undervandseventyret om Keld Haj
Der står et badekar i din stue – uden bund. Du dykker ned sammen med Vilter og finder en verden af talende dur, som beder dig om hjælp til at komme af med den grusomme Keld Haj.
-
Boksehandsker, buksevand og en magisk guldhest
Kan man gå ind i et computerspil og blive en del af handlingen? Selvfølgelig! Men pas på, for der er både cowboydere, vilde heste og risiko for buksevand…
-
Den nat du gravede hele vejen til den anden side af jordkloden – del 1
Med Vilters særlige gravemaskine kan man grave lige så dybt, man vil. Og det er ikke småting, man møder undervejs. Men hvor mon du ender?
-
Den nat du gravede hele vejen til den anden side af jordkloden – del 2
I har gravet jer igennem jordkloden, men omme på den anden side venter noget ganske uventet. Og det har noget med raketstøvler at gøre! Det sidste du husker fra forrige drøm, er at du faldt i søvn i gravkoen på vej gennem jordkloden.
-
Da du blev den bedste til alting – og alting gik galt
Nogle gange kunne det være rart at være den bedste til noget. Vilter advarer dig, men du får alligevel et drømmebolsje, der gør dig den bedste til alt. Og det er slet ikke, som du troede.
-
Den nat din bamse blev levende
Kan legetøj blive levende? Kan bamse? Selvfølgelig, med et drømmebolsje er alt muligt, og det er ikke så lidt, bamse har at fortælle dig.
-
To fartglade drager og en sørøver i gips – del 1
Hvad skal man med flyvebolsjer, når man har to dragevenner? Ding og Dong er dog nogle værre fartdjævle, og pludselig støder I sammen med en rasende sørøver med armen i gips.
-
To fartglade drager og en sørøver i gips – del 2
Du er havnet på et sørøverskib hos en rar sørøverkaptajn med armen i gips. Men hvad med Vilter og dragerne? Og hvad med den blå borg af is, I skulle besøge på Antarktis?
-
Væddeløb og mærkelige mysterier på den afrikanske savanne – del 1
Vilter har igen lånt den magiske luftballon, og denne gang tager I til Afrika for at være med i et ganske særligt væddeløb. Men I havner midt i et mysterium om Høvding Hennings røde underbukser.
-
Væddeløb og mærkelige mysterier på den afrikanske savanne – del 2
Den er helt gal med høvding Hennings røde underbukser, og (barnets navn) gør sig til chef-detektiv for at løse mysteriet. Hurtigt kommer tottenhotterne i søgelyset.
-
Ved du, hvor slimet der er i munden på en hval? – del 1
Sammen med Vilter lader du dig sluge af hvalen Vidda og går på eventyr i en mund fuld af mærkelige dyr.
-
Ved du, hvor slimet der er i munden på en hval? – del 2
Du er havnet i hvalen Viddas mund med Vilter og din bamse og en masse mærkelige dyr. Heldigvis får du en genial idé til, hvordan I alle kan komme ud igen.
-
På eventyr i et computerspil
Tænk, hvis du kunne komme ind i Minecraft og lege i den verden, du selv har bygget! Spørg lige, om ikke Vilter har et computerspils-drømmebolsje…
-
Et eventyr, en heks og jagten på bamse – del 1 af 4
Hvad sker der, hvis du pludselig befinder dig midt i et klassisk eventyr med et spiseligt hus og to børn, du er nødt til at hjælpe ud af kløerne på en ond heks?
-
Et eventyr, en heks og jagten på bamse – del 2 af 4
Hvad har 12 guldtallerkener, en tjørnehæk og en spinderok til fælles? Din bamse er stadig to skridt foran jer, da I lander i et nyt klassisk eventyr.
-
Et eventyr, en heks og jagten på bamse – del 3 af 4
I sidste episode faldt I i søvn i Torneroses slot. Kommer I til at vågne igen, og har I så sovet i hundrede år? Nu er det på tide at finde prinsessen og finde ud af, hvordan I kan vække hende.
-
Et eventyr, en heks og jagten på bamse – del 4 af 4
Jagten på din bamse fortsætter. I sidste episode faldt I i søvn i Torneroses slot. Kommer I til at vågne igen, og har I så sovet i hundrede år? Nu er det på tide at finde prinsessen, og finde ud af hvordan I kan vække hende.
-
Til Paris og tilbage
Du lærer at flyve helt selv og tager turen fra din hjemby over skyerne til det højeste sted i drømmenes by, Paris. Det går næsten ikke galt.
-
Verdensmesterskabet For Senge – del 1 af 3
Din seng Beddy tager jer med til verdensmesterskabet for senge højt over skyerne – og du bliver dommer! Du får lov til at prøve en masse sjove senge, den ene mere mærkelig end den anden.
-
Verdensmesterskabet For Senge – del 2 af 3
Du skal afprøve senge til verdensmesterskabet for senge for at finde Verdens Bedste Seng. Og så opdager du, at Skykongen Knud har taget nogen, du kender meget godt med. Din bedste ven skal også være dommer!
-
Verdensmesterskabet For Senge – del 3 af 3
Du må grueligt meget igennem for at finde verdens bedst seng. Blandt andet et gensyn med et monster under sengen. Og har du nogensinde prøvet at sove med en sky-dyne?
-
Den blodrøde Ferrari
Har du prøvet at køre bil før? Du får lov til at sidde bag rattet i den vildeste Ferrari. På motorvejen! Aldrig har en biltur været så sjov.
-
Tandfeen, pingvinerne og den stjålne krone – del 1 af 2
Måske har du allerede haft besøg af tandfeen. Ellers får du det snart. Men hvor kommer hun fra? Hvor får hun de penge fra, hun lægger under puden? Og hvorfor gør hun det overhovedet? Tag med Vilter til Tandslottet og find ud af det.
-
Tandfeen, pingvinerne og den stjålne krone – del 2 af 2
I er kommet til pingvinerne på Sydpolen med Vilter for at få at vide, hvad tandfeen bruger alle de tænder til, hun samler ind. I bliver dog i stedet rodet ind i et mysterium om en forsvunden tandkrone.
-
Vrøvlet voksensnak og Fillepingers hemmelighed – del 1 af 2
Voksne siger mange mærkelige ting, men heldigvis ved Vilter, hvad det hele betyder. Eller gør han? Sammen tager I på rejse ind i et træ for at finde svar hos en venlig troldkvinde.
-
Vrøvlet voksensnak og Fillepingers hemmelighed – del 2 af 2
Inde i Madam Myrekrybs træhus er der fuld af mærkeligheder. Det er der også udenfor. Men finder I mon Fillepingers hemmelighed?
-
Den fabelagtige historie om dig og Vilter på månen
Måske har du allerede haft besøg af tandfeen. Ellers får du det snart. Men hvor kommer hun fra? Hvor får hun de penge fra, hun lægger under puden? Og hvorfor gør hun det overhovedet? Tag med Vilter til Tandslottet og find ud af det.
-
Det drabelige slag mod skypiraterne
Kaptajn Bo er under angreb på sit sejlskib i skyerne og har brug for din og Vilters hjælp. Det ender med at blive en klistret omgang bøllebank.
-
En historie om en hel masse bandeord
Det er sjovt at bruge bandeord. Men de voksne siger, at du ikke må. Det har Vilter heldigvis sin helt egen løsning på i denne godnathistorie.
-
Hvor mange elefanter kan der være på dit værelse?
Vilter har arrangeret cirkus på dit værelse. Men han gør det selvfølgelig på sin egen måde – med levende dyr og nogle helt særlige gæster. Og du har hovedrollen i forestillingen!
-
Prå-li-å-hør-hær-ig’å
Vilter taler mærkeligt. Det er noget, der hedder dialekt, siger han. Det er et slags hemmeligt sprog i sproget, og sammen flyver I rundt i Danmark på en luftcykel for at lære det.
-
Den nat du blev venner med mørket
Du er ikke meget for at indrømme det, men du er lidt bange for mørket. Da Vilter hører det, tager han dig med på en drøm, der kan gøre enhver mørkeglad.