Den Kinesiske Tunnel og den røde drage – del 3 af 3

Den Kinesiske Tunnel og den røde drage

del 3 af 3

Det er endelig blevet tid til at kæmpe mod den røde drage. Vilter har en Plan B, men den er heller ikke god, og så er det, du får en genial idé. Tror du.

Karakterer du møder på rejsen

del 3 af 3

Vilter er allerede i fuld gang med at tømme sin kuffert, da du vågner. Du kigger lidt på de ting, han har fundet frem: En gammel radiator. En hundeslæde. Fire døde rotter og en pose skumfiduser. Det ligner ikke opskriften på den perfekte Plan B til at bekæmpe den store, røde drage.
“Hej (barnets navn), du er vågen – hvor dejligt,” siger ven1, der kommer gående nede fra floden med en trækvogn fuld af store fisk.

Du holder dig for næsen, for fiskene lugter mega meget af fisk.
“Har du tænkt dig at skræmme dragen væk med dem der?” spørger du ven1 og griner, men ven1 ryster ivrigt på hovedet og peger hen på en bunke med dynamitstænger.
“Nej nej, det er dem der, som skal dræbe dragen, fiskene er bare forklædning,” siger ven1 og forklarer, at hver fisk får en dynamitstang i munden, og så bliver de langt frem som lokkemad.
“BOOM, et styk død drage,” siger du.
“Lige præcis.”

Snart er I klar til at rejse mod bjerget, hvor dragen bor. I er godt bevæbnede. Udover dynamitfiskene har Vilter fundet en usynlighedskappe, som gør den usynlig, der har den på. Men han har kun én. Han har også noget, han kalder en megafon, som er en slags højtaler i en tragt, man kan sætte for munden, så alt, hvad man siger, lyder vildt højt.
“HAHA, MEGAFONEN SIGER PRÆCIS DET SAMME SOM MIG OG MED MIN STEMME,” råber Vilter ind i den smalle ende af tragten. Derudover har han to oppustelige giraffer og et lyssværd uden batterier.

I skal bruge det hele til Plan B, efter at Plan A blev droppet (den var at bruge ven1 som lokkemad, og så skulle du slå dragen oven i hovedet med en kæmpe kølle, men I havde ingen kæmpe kølle, og ven1 syntes, at planen var ret dårlig).

Den nye plan er at lokke dragen Dragul frem ved at lade Vilter synge ind i megafonen. Han synger nemlig så dejligt, at alle dyr bliver tiltrukket af hans stemme, påstår han. Med usynlighedskappen på lægger I samtidig en bunke dynamitfisk frem ved åbningen til Draguls hule, og når den så stikker hovedet frem, sætter I ild til fiskene. Lyssværdet og de oppustelige giraffer skal kun i brug, hvis alt andet kikser.

Du er ikke helt sikker på planen, men der er ikke tid til en Plan C, for den gamle, kinesiske mand siger, at I må af sted. Ifølge legenden om dragen i bjerget er det netop i dag, at tre børn fra en anden verden skal befri landsbyen fra dragen. Og der er flere timers sejltur ad floden og en vandretur op ad bjerget for at nå frem til hulen.

I siger farvel til den gamle mand, der hænger en grøn lykkeamulet om jeres hals og siger noget på kinesisk, som måske betyder held og lykke. Du har ham nu mistænkt for at sige: Det her går aldrig godt!

Vil du læse mere?

Denne godnathistorie er en del af Drømmepakke 2

Udover denne historie får du 9 andre spændende, sjove og skøre godnathistorier hvor dit barn har hovedrollen sammen med Vilter Ørngot, verdens bedste drømmepilot. Lad dit barn drømme med Vilter i aften!